*Petr Pavel ještě nenastoupil do úřadu, ale už stihl udělat pár zajímavých
telefonátů - a taky se vydal za občany, kteří volili spíš jeho oponenta.
Politický podcast Vlevo dole u toho nemohl chybět!
*
Lepší moment pro návštěvu Ústeckého kraje si zvolený prezident ani nemohl vybrat. Minulý týden navštívil Šluknov, Českou Kamenici a Ústí nad Labem právě den poté, co EU zrovna zveřejnila statistku, která potvrdila pokračující propad regionu.
Sever Čech - Ústecký a Karlovarský kraj - dál klesá a vzdaluje se ostatním regionům, i přesto, že za 20 let se tady investovalo (nebo spíš utratilo) 1,5 bilionu korun z evropských fondů. Evidentně bez valných výsledků.
Vlevo dole pozorně sledovalo, jak Petr Pavel umí mluvit s obyvateli krajů, kde ve finále prezidentské volby získal méně hlasů než Andrej Babiš. Ukázalo se, že budoucí prezident má jeden dar - dokáže lidem i nepopulární věci podat způsobem, díky kterému je přijmou.
Na druhou stranu, Pavel svou cestou po regionu vyvolal u lidí nejen velký zájem, ale hlavně ohromná očekávání, že on dokáže všechny dlouhé roky opomíjené problémy rázem vyřešit. A to by se v delším horizontu mohlo obrátit i proti němu.
Jak se troubí na uvítanou prezidentovi? Pověsíte si do obýváku nový prezidentský portrét? A má Václav Dolejší vůbec rád káňata? Poslechněte si další podcastovou reportáž z dílny Vlevo dole!
--------
- Vlevo dole řeší politické kauzy, boje o vliv i šeptandu z kuloárů Sněmovny. Vychází každou středu v poledne.
- Podcast pro vás připravují Lucie Stuchlíková (@StuchlikovLucie) a Václav Dolejší (@VacDol), reportéři Seznam Zpráv.
- Další podcasty, ale taky články, komentáře a videa najdete na zpravodajském serveru Seznam Zprávy. Poslouchejte nás na webu Seznam Zpráv, na Podcasty.cz nebo ve své oblíbené podcastové aplikaci.
- Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
- Sledujte @SeznamZpravy na sociálních sítích: Twitter // Facebook // Instagram.
- Seznam Zprávy jsou zdrojem původních informací, nezávislé investigace, originální publicistiky.